Półkolonie Edukacyjne 2023

W tym roku czeka na dzieci prawdziwa petarda! Przygotowaliśmy programy które zaspokoją ciekawość najbardziej ambitnych dzieci!

T3 Półkolonie Młodzi Wynalazcy od 10 do 14 lipca

Każdego dnia dzieci poznają postać polskiego wynalazcy. Swoje wnioski i obserwacje z przeprowadzonych eksperymentów zanotują w dzienniku badacza, który będzie uzupełniany jako karty starego notatnika

I dzień : Poznajemy postać polskiego wynalazcy : Stefana Drzewieckiego
Odpowiemy z dziećmi na pytania: Co to jest tunel aerodynamiczny, dlaczego łódź podwodna nie tonie. Wykonamy własny peryskop, które każde dziecko zabierze do domu. A całą wiedzę dzieci odnotują w tematycznym dzienniku badacza.

II dzień : Poznajemy postać polskiego wynalazcy: Kazimierza Prószyńskiego
Poznamy zjawisko światła stroboskopowego. Dowiemy się w jaki sposób powstawały pierwsze animacje rysunkowe, oraz wykonamy taką. Dzieci wcielą się w rolę aktorów i na warsztatach filmowych nagrają własne krótkie materiały filmowe.

III dzień : Poznajemy postać polskiego wynalazcy: Henryka Magnuskiego
To dzień kiedy będziemy zajmować sie dźwiękiem. Poznamy zasadę działania krótkofalówki. Zbudujemy radio, a podczas gry terenowej wykorzystamy w praktyce porozumiewanie się drogą radiową.

IV dzień : Poznajemy postać polskiego wynalazcy: Napoleona Cybulskiego
Będziemy zajmować się falami mózgowymi. Dowiemy się co rozwija mózg. Jak wpływają na nas fale mózgowe a jak adrenalina. Sprawdzimy jak działa nasz mózg badając go specjalnym Jedi-trainerem:) Ulepimy też model mózgu z masy solnej.

V dzień : Poznajemy postać polskiego wynalazcy: Jana Czochralskiego
Co to monokryształy i jakie mają zastosowanie. Zbadamy właściwości metali i sprawdzimy jak metal można zamieć w postać ciekłą. Jak Czochralski zrewolucjonizował kolej. Wykonamy też pociągi z materiałów kreatywnych

Schemat typowego dnia

7.45 – 8.30 Schodzenie się dzieci, zabawy świetlicowe, gry puzzle, swobodna zabawa dzieci
8.30 – 9.30 Efektywna nauka: zadania rozwijające koncentrację, pamięć, logiczne myślenie i czytanie
9.30 – 9.45 Eksperyment powiązany tematycznie z wynalazkiem i naukowcem którego postać dzieci poznają danego dnia
9.45 – 10.00 II śniadanie ( dzieci przynoszą z domu/ na miejscu możemy zrobić gorącą herbatę)
10.00 -13.00 Główne zajęcia tematyczne: materiały filmowe, edukacyjne na temat polskich wynalazców (dwie wycieczki: wtorek kino, czwartek basen)
13.00 -14.00 Obiad (w restauracji)
14.00 -14.15 Bajkoterapia i trening uważności
14.15 – 15.45 Plac zabaw / Zadanie plastyczne czy kreatywne/ uzupełnianie dziennika badacza
15.45 – 16.00 Podsumowanie dnia / rozchodzenie się dzieci

T2 Półkolonie Niewyjaśnione zagadki ziemi od 3 do 7 lipca

I dzień :Poznajemy UFO
Odpowiemy z dziećmi na pytania: Co oznacza skrót U F O, czy jest szansa że na innych planetach jest życie? Jak wyglądają statki ufo, jak wyglądają przybysze z innej planety. Wykonamy eksperyment pokazujący lot rakiety w kosmos. Obejrzymy film ” Potwory kontra obcy. Wykonamy statki ufo z dostępnych materiałów.

II dzień : Giganci na ziemi
Poznamy temat największych i najmniejszych ludzi na ziemi. Dowiemy się, czy i gdzie żyli giganci. Odwiedzimy Kulinarne Poddasze by wykonać pyszne przekąski. Po obiedzie poznamy mit o Dawidzie i Goliacie, wykonamy proce z drutu.

III dzień : Na tropie Yeti
Wprowadzeniem w temat człowieka śniegu będzie eksperyment : mróz na szybie”- czyli za pomocą chemicznych odczynników wywołany wzory mrozu na kawałku szkła. Dowiemy się jak yeti wygląda, gdzie żyje, poznamy najciekawsze relacje obserwacji tych istot. Zrobimy mnóstwo sztucznego śniegu. A po obiedzie wejdziemy w skórę Yeti czytając książkę „Yeti w którego nikt nie wierzył” – to wspaniała pozycja czytelnicza która będzie pretekstem do pracy z wiarą w siebie i świadomością swoich MOCNYCH STRON

IV dzień : Atlantyda zaginiony świat
Jak wielką siłę może mieć powódź? Zaczniemy o dwóch eksperymentów. Poznamy codzienność mieszkańców Atlantydy, dowiemy się gdzie leżała i dlaczego jest tak tajemnicza. Obejrzymy film „Atlantyda zaginiony ląd” . Hitem będzie konkurs na wykonanie makiety miasta Atlantis. A na koniec dnia napiszemy kilka literackich – komediowych historii o zaginionym kontynencie swoich mocnych stron.

V dzień : Potwór z jeziora Lochness
Czy to wąż? Czy to słoń zanurzony w wodzie? A może dinozaur? To dzień by rozwiać wszystkie wątpliwości. Zaczniemy eksperymentem „chemiczny wąż z piany”. W kwiaciarni ” Się zieleni” wykonamy piękne dekoracje z chrobotka. A po obiedzie zbadamy dogłębnie temat Loch Ness , następnie wykonamy węże z …rajstop:) Podsumujemy cały tydzień zajęć uzupełniając dyplomy pozytywnych cech. To doskonała pamiątka dla każdego odkrywcy tajemnic.

Schemat typowego dnia

7.45 – 8.30 Schodzenie się dzieci, zabawy świetlicowe, gry puzzle, swobodna zabawa dzieci
8.30 – 9.30 Efektywna nauka: zadania rozwijające koncentrację, pamięć, logiczne myślenie i czytanie
9.30 – 9.45 Eksperyment powiązany tematycznie z wynalazkiem i naukowcem którego postać dzieci poznają danego dnia
9.45 – 10.00 II śniadanie ( dzieci przynoszą z domu/ na miejscu możemy zrobić gorącą herbatę)
10.00 -13.00 Główne zajęcia tematyczne: materiały filmowe, edukacyjne na temat polskich wynalazców (dwie wycieczki: wtorek kino, czwartek basen)
13.00 -14.00 Obiad (w restauracji)
14.00 -14.15 Bajkoterapia i trening uważności
14.15 – 15.45 Plac zabaw / Zadanie plastyczne czy kreatywne/ uzupełnianie dziennika badacza
15.45 – 16.00 Podsumowanie dnia / rozchodzenie się dzieci


?Co nas wyróżnia na siedleckim rynku półkolonii?

Miejsce spotkań: Akademia Nauki, ul. Starowiejska 29, Siedlce

Co zabrać ze sobą: kapcie, drugie śniadanie, mały plecak, kurtkę przeciwdeszczową i dobry humor 

Warunkiem uczestnictwa dziecka jest zapoznanie się z regulaminem zajęć, podpisanie umowy i wpłata zaliczki w wysokości 100 zł.