Zajęcia rozwoju talentu matematycznego
To jest kurs dla każdego dziecka.
Według Ellen i Roberta Kaplanów, profesorów Harvardu, każde dziecko, posiada matematyczne talenty… czasami tylko nie do końca odkryte. Według tych wybitnych naukowców, każde dziecko, uczone matematyki ciekawymi i angażującymi metodami, może rozwinąć rozumienie matematyki na bardzo wysokim poziomie. Takie właśnie metody stosujemy w Akademii Nauki. Dlatego dzieci na naszych kursach zakochują się w matematyce i „główkowaniu”.
Matematyka, to umiejętność rozwiązywania problemów.
Jak skorzysta twoje dziecko?
Naszym celem jest wykształcenie wyobraźni oraz intuicji matematycznej. Uczymy dzieci samodzielnie myśleć, rozwiązywać problemy oraz dostrzegać regularności. Dzieci uczestniczące w zajęciach Mistrzów Matematyki rozwijają pasję do rozwiązywania złożonych problemów, myślenie logiczne i matematyczne, oraz odkrywają, że matematyką można się bawić. Wyzwala to dużo radości i podnosi wiarę w siebie.
Metody, którymi pracujemy z dziećmi
1. Math Circele
Jednym z bardziej obiecujących sposobów uczenia dzieci matematyki opracowali Robert i Ellen Kaplanowie na Uniwersytecie Harvarda. Naukowcy ci opracowali ciekawy i angażujący sposób rozwoju umiejętności matematycznych u dzieci. Ich metoda – Math Circle, którą stosujemy na naszych kursach, daje wspaniałe wyniki. Dzięki niej, dzieci odkrywają swoją wewnętrzną logikę i uczą się nieschematycznego myślenia. Dzieci nie tylko zaczynają biegle rachować, ale również, poprzez rozwiązywanie problemów matematycznych i logicznych, rozbudzają swoją intuicję matematyczną i umiejętność myślenia.
Sprawia to dzieciom dużo radości i podnosi wiarę w siebie. A co równie ważne, dzieci zaczynają lubić matematykę i doskonale radzą sobie z nią w szkole!
2. Matematyka wedyjska
Matematyka Wed to nazwa, którą nadano starożytnemu systemowi matematycznemu, stosowanemu w Indiach.
Najbardziej urzekającą cechą systemu wedyjskiego jest jego spójność. Zamiast nie związanych ze sobą technik, cały system jest wewnętrznie powiązany. Ta spójność sprawia, że rachowanie staje się łatwe, przyjemne i zachęca do innowacji. Techniki wedyjskie pozwalają dzieciom dokonywać „trudnych” obliczeń i znajdować rozwiązania niemal od ręki, w większości w pamięci. Te uderzającej piękności metody stanowią część całego systemu, który charakteryzuje się znacznie większą systematycznością niż zachodni system matematyczny.
Dzieci uwielbiają uczyć się tych metod, bo dzięki nim mogą zadziwiać otoczenie biegłością rachowania. Daje im to dużą wiarę w siebie.
- Zagadnienia które realizujemy na zajęciach
Kombinatoryka- Permutacje
- Duże i olbrzymie liczby
- Równania z jedną niewiadomą
- Potęgowanie wedyjskie
- Nierówności i osie
- Równania z dwoma niewiadomymi
- Układy równań
- Układy równań – metoda przeciwnych współczynników
- Matematyka wedyjska – pierwiastkowanie
- Układy nierówności
- Matematyka wedyjska – dzielenie
- Modulo
- Dzień tygodnia dla wybranej daty
- Kwadraty Magiczne – Algorytm Hinduski, Metoda Syjamska, Algorytm De la Hire’a
- Kwadraty Magiczne – wstęp do macierzy
- Macierze – działania podstawowe
- Macierze – działania elementarne
- Macierze a układy równań
- Podzielność liczb przez 7, 11, 13, 17, 19
- Zamiana ułamków zwykłych na dziesiętne
- Trójkąt Pascala
- Trójkąty Sierpińskiego
- Liczby geometryczne
- Liczby trójkątne
- Czworościany
- Liczby czworościenne
- Symbol Newtona
Jak wyglądają zajęcia?
Ambitne zadania rozwiązujemy praktycznie oraz poprzez dobrą zabawę. Pokazujemy, że matematyka jest ciekawa i zabawna. Każde zajęcia rozpoczynamy zadaniem logicznym, aby już na początku pobudzić ciekawość matematyczną uczniów. Zapis i operacje matematyczne nie są celem, a tylko narzędziem w rozwiązaniu. Dzięki temu, że nie potrzebujemy formalnego zapisu matematycznego, potrafimy z dziećmi intuicyjnie przerobić zagadnienia, które w szkole pojawią się dużo później.
Program jest prowadzony w duchu myślenia rozwojowego. Tu dzieci uczą się, że:
- Mózg jest jak mięsień, ćwicząc stajesz się bystrzejszy.
- Każdy trening sprawia, że w mózgu przybywają nowe połączenia między neuronami i mózg się zmienia.
- Robimy rzeczy trudne, bo one najlepiej rozwijają nasz mózg (po co robić rzeczy łatwe?).
Dlaczego warto?
- Twoje dziecko ma w sobie mnóstwo pasji i entuzjazmu, nie ocenia tego co się uczy.
- Twoje dziecko ma matematyczny talent, który może rozwinąć.
- Dzieci z rozbudzonym talentem matematycznym lepiej radzą sobie w szkole i przeżywają mniej stresu.
- Pozytywne nastawienie do matematyki, owocuje lepszymi efektami i większym odprężeniem w szkole.
Dzieci, które rozumieją matematykę, zazwyczaj dobrze uczą się w szkole, gdyż mają rozwiniętą umiejętność myślenia!
W programie jest 28 zajęć po 1,5 godz ( raz w tygodniu). Zaczynamy pod koniec września lub na początku października.
Już dzisiaj zapisz się na lekcję pokazową tutaj